5 Aralık 2013 Perşembe

Evde yoğurt yapma maceralarımız ve keçi yoğurdu

Evet macera diyorum çünkü hiç kolay olmadı arkadaşlar..

Tıpkı pilavda olduğu gibi yoğurt dersinde de ikmale kaldım, kıvamı bir türlü tutturamadım..

Bir iki denemeden sonra hemen annemi aradım ve 'anne bizde bir yoğurt yapma makinesi vardı o nerdee acabaa?' diye sordum..Tabii en son 32 sene önce benim için kullanılan emektar görüntüde sağlam olsa da sizlere ömür olmuştu çoktan..
Yoğurt seven kamyoncu temööööö


Ne yapsam da evde güzel mi güzel yoğurtlar yapsam derken imdadıma Tefal yoğurtçum yetişti..
Normalde 2 tane 1 ltlik kabı var ama sadece 1 lt yoğurt yapacaksanız bu şekilde kullanabiliyorsunuz..

Şimdi bu ürün sayesinde hem süzme hem de normal yoğurtlarımız gerçekten çok güzel..

İnek sütünden yoğurt yapmak için tavsiyem Moova'nın tam yağlı uzun ömürlü sütüyle maya olarak en sevdiğiniz yoğurdu kullanmanız..Oda sıcaklığında süt ve mayayı karıştırıp 12 saate ayarlıyorum makineyi, eğer süzme istiyorsam bir sefer süzme aparatıyla süzüp buzdolabına kaldırıyorum.Biraz dinlendikten sonra işte mis gibi yoğurdumuz hazır!
Mis gibi süzme yoğurdumuz..Tadı gerçekten nefis :)

Malum Sarellamın inek sütüne alerjisi olduğu için ayrıca keçi sütünden de yoğurt yapmam gerekiyor..Yakın zamana kadar onu da tutturamadığım için dışardan alıyordum ama çok sevgili arkadaşlarım Ayfer ve Didem sayesinde artık onu da makinede yapabiliyorum..

Keçi yoğurdu için Baltalı'nın kolay yoğurt diye bir ürünü var, sütü ısıtıp 45 dereceye getiriyorsunuz, sonra havluyla sarıp kaloriferin üzerine koyuyorsunuz, 6-7 saat sonra oluyor..Mayası içinde olduğu için ekstra hiçbirşey yapmanız gerekmiyor. Dezavantajı 55 derecede süt kesiliyor..

Bende mutfak termometresi olmadığı için parmağımla 45 dereceyi tutturmayı çalıştım ama sanırım beceremedim ve süt kesildi..O yüzden bu ürünü kullanmayı termometre alana kadar şimdilik erteledim..

Keçi sütünden yoğurt yapabileceğiniz diğer iki marka ise Atatürk Orman Çiftliği ve Kecheese keçi sütü..


Keçi sütünden yaptığım yoğurt..Tam Sarellama göre :)

AOÇ'nin sütünden denemedim ama deneyen arkadaşım kokusunun çok ağır olduğunu söyledi. Kecheese'den olan sütü yine normal yoğurt yapar gibi oda sıcaklığında keçi yoğurdu ile mayalayarak yaptım, 10 saat beklettim..Çokk çokk sulu bir yoğurt oldu ama bir gün buzdolabında bekletince gayet güzel kıvamını buldu, bende sonunda muradıma erdim :) Tabii ki yine keçi kokuyor ama Sare inek sütünü bilmediği için bu tada ve kokuya alıştı severek yiyiyor.. :)
Ben yoğurdu bütün yüzümle yerim anne! :p

Çocuğunuz için Sarellam gibi alerjisi olmasa da, keçi sütü anne sütüne en yakın süt olduğu için tercih edilebilir..Neden derseniz inek sütünden çok daha fazla kalsiyum, magnezyum ve vitamin içeriyor Dolayısıyla kemiklere çok faydalı..Yine kanseri önleyen selenyum bakımından çok zengin ve çok daha kolay hazmediliyor..

Kısacası biz yoğurdumuzla erdik muradımıza darısı tüm annelerin başına :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorumm