17 Mayıs 2013 Cuma

Anneliğin asli görevlerinden gaz çıkarma!

Bunu hep duyardım, bir gaz çıkarma sorunudur herkesin başına derttir..

Ama bu meğer yaşamadan tam anlaşılabilecek bir hadise değilmiş..

Sarecik hastanedeyken gazını o kadar kolay çıkarıyordu ki, aman dedim çok abartlıyormuş meğer bu konu..

Sonra günler geçtikçe Sare'cik daha zor çıkarır oldu o pırtları..Sonra Japon çizgi film kahramanları gibi ağlar oldu gaz sıkıştırdıkça..

Ve acemi anne Ayşegül'de bu acılı süreçle tanıştı, kaynaştı birkaç gün içinde..

Minicik bebeğinizin karşınızda hüngür hüngür ağladığını görmek ve bir şey yapamamak çok acıymış..,

Şimdi gaz konusunda daha iyi bir yerdeyiz..Tecrübelerimse..

Herşey önce annede başlıyor..Annelerin dediği doğru ayağından çorabı eksik etmeyeceksin, üşütmeyeceksin..

Ben süt ve yoğurdu çok tüketiyordum, meğer bebeğimi gazlıyormuşum bilmeden..Süt yoğurt hayatımdan çıktı, gaz sorunumuz çok azaldı..

Bebekler için Milupa ve Hümana'nın Rezene kimyon çayını günde max. 30 ml olacak şekilde vermeye başladık, gaz çıkarmayı çok kolaylaştırdı..Bu çayı bende içiyorum sütüm gazsız olsun diye..

Sab Simplex diye bir gaz ilacı var bebeklere verilebiliyor, gercekten cok etkili oldu..

Bir de Ayşe Öner'in bebekler için gaz masajı videosu var internette http://www.youtube.com/watch?v=z9O3gz5C7Rg ordaki hareketleri yaptırıyoruz, daha kolay çıkartabiliyor gazını Sarecik..

Yani kısaca bu gaz meselesi çok mühim..Bin takla atıp bir pırt sesi duyunca duyduğum mutluluğu nasıl tarif etsem..Sanki yeni bir ayakkabı almak gibi (:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorumm