17 Mayıs 2013 Cuma

Doğumdan sonra ortaya çıkan doğumun gerçekleri

Son haftalara doğru artık kararınız netleşmeye başlamıştır..Normal mi sezeryan mı..Epidural mi genel anestezi mi..

Benim gittiğim bütün eğitimlerde şiddetle epidural önerildi, ne kadar kolay ve rahat geçtiğinden bahsedildi hep..

Ama diğer yandan bugüne kadar epidural yaptıran arkadaşlarımdan duyduklarım hiç o kadar toz pembe değildi..

Özellikle migren geçmişi olanlar, bir hafta 10 gün migrenden kafasını kaldıramadıklarını, birçoğu sırtını 10 gün hiç kıpırdatamadığını bu yüzden emzirmekte çok zorlandığını söyledi..

Tabii ki ben doktor değilim ama anladığım kadarıyla, epiduralin faydası bebeğini o anda görmek, genel anestezinin en belirgin olumsuz tarafı ise ayıldıktan ve herkesten sonra bebeği görmek..

Ben şahsen genel anestezi ile doğum yaptım..Normal doğumu çok istememe rağmen, birşeylerin ters gittiğini hissedip sezeryana döndüm son anda ve gerçekten bebeğimizin boynuna kordon dolanmıştı..Ne kaçırdın derseniz..

Doğumhane'de ilk ayıldığımda boş bir odadaydım, bebeğimin doğup doğmadığı hakkında bile bir fikrim yoktu..Sare'nin sağlıkla doğduğunu bilene kadar geçen 5 dk. bir ömür gibiydi..

Ama sonrasında Sare'cik geldi ve ben o merakla geçen anları unuttum bile..O yüzden genel anesteziyi özellikle de benim gibi migreniniz varsa tavsiye ederim..

Diğer bir söylenmeyen gerçekte doğumdan sonraki kanamalar..

İster normal ister sezeryan olun doğumdan hemen sonra kanama ve kan pıhtısı oluyor ve bu hemen bir iki günde geçmiyor..Arkadaşlarım ve kendi tecrubemden söyleyebilirim ki nerdeyse bir ay 40 gün aralıksız regl gibi devam eden bir süreç bu..

Yine doğumdan sonra ertesi gün duş alıp, zor da olsa yürüyebiliyordum..

Yine de ilk gün, hele de ilk anlarda sizi çok sevse de en yakın aileniz ve bir iki dostunuz dışında kimseye haber vermeyin derim..Şaşkınlık, emzirmeye çalışmak, kanama, narkozun etkisi, çekilen fotoğraflar, açlık&susuzluk derken gerçekten yalnız olmak istiyor insan..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorumm